Hulp nodig? PvdA Ombudsteam Marum helpt

Over Hulp nodig? PvdA Ombudsteam Marum helpt

0594-644085[email protected]

Hulp nodig? Schakel het PvdA Ombudsteam Marum in!

Op 12 september 2011 is het PvdA Ombudsteam Marum van start gegaan. Heeft u een steuntje in de rug nodig, of loopt u vast in een wirwar van regels? Dan kunt u voortaan de hulp inschakelen van het Ombudsteam. Samen met u gaat het Ombudsteam op zoek naar een oplossing voor uw probleem.

Heeft u bijvoorbeeld een probleem met het energiebedrijf of de woningbouwcorporatie? Voelt u zich onrechtvaardig behandeld door een overheidsinstantie bijvoorbeeld de gemeente of de provincie of duurt bijvoorbeeld uw uitkeringsaanvraag veel te lang of begrijpt u niets van de formulieren van de overheid. Sommige mensen vallen tussen wal en schip, omdat men niet weet op welke voorzieningen ze aanspraak kunnen maken, of hoe ze dat moeten doen. Om die mensen te ondersteunen, start de PvdA Marum met het Ombudsteam.

Spelregels De hulp van het Ombudsteam is gratis voor alle inwoners van de gemeente Marum en wordt verleend aan iedereen die daar om vraagt, ongeacht de politieke, kerkelijke of neutrale voorkeur. Ook kan hulp gevraagd worden voor anderen.

Men hoeft geen lid van de PvdA te zijn.

Het Ombudsteam helpt mensen om problemen op te lossen door te luisteren, ze te ondersteunen en door hen te helpen bij het benaderen van de juiste instantie(s), de voortgang te bewaken in de afhandeling en daar waar nodig is beweging in te krijgen. Het Ombudsteam maakt zoveel mogelijk gebruik van bestaande voorzieningen, zoals de sociale raadslieden, de rechtswinkel, de vakbond etc. Wanneer een probleem ook om een politieke oplossing vraagt, schakelt het Ombudsteam zijn netwerk in: raadsleden, wethouders, Statenleden en zelfs Tweede Kamerleden.

Bereikbaarheid Het Ombudsteam is bereikbaar via telefoonnummer 0594-644085. Via het e-mailadres ombudsteam.pvda is het Ombudsteam zeven dagen per week bereikbaar. Het spreekt voor zich dat elke aanvraag op een vertrouwelijke manier zal worden behandeld.